Skořice je sladké koření s překrásnou vůní a chutí, které se nejčastěji používá na prichucovanie nápojů a sladkých jídel…

Nicméně kromě výborné chuti má i poměrně dlouhý seznam zdravotních přínosů. Skořice je také bohatá na vlákninu a obsahuje vysoký podíl důležitého minerálu draslíku.

Kromě toho patří mezi potraviny s nejvyšším podílem železa.

Podle mnohých vědců by měla být skořice kvůli svým nesčetným lékařským účinkem každodenní součástí vašeho jídelníčku.

Zdravotní účinky skořice

Pojďme se nyní podívat na hlavní zdravotní přínosy skořice, které zajistí pro vaše tělo:

1. Zlepšit trávení a zmírní zažívací potíže.

2. postupně upravují hladinu vašeho krevního cukru.

3. Předejde tvorbě a dělení nádorových buněk.

4. Zlepší cirkulaci krve, protože má protisrážlivé účinky.

5. Zlepší kognitivní funkce mozku a paměť. Je ideální pro lidi s neurogeneratívnymi onemocněními jako je Alzheimerova nebo Parkinsonova choroba.

6. Zredukuje poškození tkání a podpoří v nich hojivé a regenerační procesy.

7. Předchází a léčí bakteriální i virální infekce.

8. Zmírňuje bolestivé symptomy způsobované artritidou a revma.

9. Zlepšuje funkce mnoha tělesných orgánů a předchází onemocněním srdce.

Jak konzumovat skořici

Nejlepším časem pro konzumaci skořice je hned ráno po probuzení. Je tomu tak proto, že mnohé její pozitivní využijete právě během dne.

Její velkou výhodou také je, že účinky nastupují poměrně rychle, obvykle už po prvních 45 minutách od konzumace.

Přidat si ji můžete do snídaně, například cereálií s jogurtem.

Případně smíchejte 1 čajovou lžičku skořice s 1 až 2 čajovými lžičkami medu a tuto směs si pak natřít na chleba s máslem nebo přímo snězte.

Pokud pijete ráno kávu, výborným způsobem její ochucení je právě pomocí skořice. Pokud kávu nepijete, skvěle ochutí jakoukoliv ovocnou šťávu, džus nebo smoothie.

Jediné omezení je, že skořici by pro jistotu neměli konzumovat děti mladší 6 let a těhotné ženy.

Doporučuje se také konzumovat cejlonský skořici, ne čínskou, protože cejlonskou neobsahuje látku kumarin, který je při vyšších dávkách škodlivý pro vaši játra.